tisdag 5 mars 2013

Vägningsdag tre veckor på VLCD


Ställde mig på hemmavågen som är preppad med ett sprillans nytt batteri. 
Den tredje veckan på VLCD har gett ETT KILO MINUS på vågen. Ett YNKA kilo! Det känns ganska frustrerande att det inte ger mer. Jag har inte fuskat en enda jävla gång! Jag har en massa vinster på mina tre veckor på VLCD i det stora hela. Jag har slutat småäta (fast jag vill det hela tiden), jag har börjat äta regelbundet, jag har börjat vänja magen med att bara äta lite, jag har (förhoppnignsvis) minskat storleken på min lever och gjort mer plats i buken inför min gastric bypass. Jättemånga bra saker. Men ändå. Jag hade säker kunnat fuska och moffa mig en god middag i helgen och ändå gått ner ett kilo. 

Vad är det för fel på min kropp? Vad är det den inte förstår? Och vad lever den av? Hur lite kalorier ska jag äta för att kroppen ska minska i vikt? 

Jag vet inte om ni kan förstå hur frustrerande det känns. 

Nu kör jag på här. En vecka till. 
Nästa tisdag är det operationsdags. FINALLY! 
Men jag känner mig lite orolig. Om jag knappt minskar i vikt på VLCD, så kanske jag får jättesvårt att gå ner i vikt, trots operationen. Jag försöker att sluta fokusera på vågen och vikten, men det känns ändå så frustrerande! 


2 kommentarer:

  1. Oh, det börjar närma sig! woohoo. Spännande spännande. Drygt en månad kvar här...men som sagt - Det flyter på hehe!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Precis så kände jag också. Jag skulle flyta 4 veckor. 1:a veckan gick jag ner 4 kg sen ingenting nästa ! Då var jag beredd att ge upp och tänkte som du att går jag inte ner nu så går jag väl inte ner sen heller. Men jag tror att jag fick i mig för lite. Min kropp släpper inte ett gram vid svält verkar det som så när jag såg till att få i mig minst 4 mål om dagen så gick jag ner 2 kg vecka 3 och vecka 4. Toatlt 8 kg. Jag fick uppge vad jag vägde på hälsodeklarationen jag lämnade när jag skrevs in. Och det var ju vad jag vägde hemma på morgonen men det var aldrig någon som ville väga och kolla mig på lasarettet före op. Så jag kunde skrivit vad som helst kanske :). Idag är det precis en vecka sen jag låg (man står visst när man opas) på operationsbordet och jag har gått ner 2,5 kg sen dess. Jag tror kroppen, speciellt vi som är lite större, måste ha skapligt med bränsle för att gå ner i vikt. Så kör på du kommer fixa det här. Lycka till ! // Helena

    SvaraRadera