måndag 19 november 2012

Ett första ord....(testblogga lite)

Prolog. För huvudet är fullt av tankar och inspiration. För att jag längtar efter något som skrämmer vettet ur mig. Ena stunden drömmer jag romantiskt om att rasa i vikt och få känna samhörighet med andra träningsnarkomanter och hurtigspurtare i elljusspåren, å andra sidan tar jag ännu en tugga av en (av oräkneliga) kanelbullar och "unnar" mig lite gott. Lite trygghet, tröst. Lite glömska. 

Idag är jag en tjockis. Har varit det så länge jag kan minnas. Men i skrivande stund sitter jag och längtar till ett läkarbesök som ska ske om några veckor. Ett "inför"-besök där det ska beviljas eller avslås huruvida jag är en av dom som kvalar in för en Gastric Bypassoperation. 

Den här bloggen skapar jag för att få reda ut mina egna tankar och funderingar och för att ha min egen sida där jag kan skriva ner mina viktframgångar (nergångar som blir till framgångar) och peppa mig själv. 
Och för att andra bloggar har hjälpt mig otroligt mycket. Både att få inspiration och pepp på traven och för att få veta hur det gått för andra och lite vad man själv kan ha att vänta.

Jag kommer att skriva under Pseudonym och detta är för att jag fortfarande inte har bestämt mig för hur många jag ska involvera i min viktresa av mina närmaste familj och vänner. När jag väl rett ut det för mig själv, så kanske jag kommer att skiriva under mitt rätta namn. Tills dess är det jag som är Kardemumma.

Varför Kardemumma? Tja något ska man ju heta. Och snabbt skulle jag komma på en psudo också, eftersom jag ville göra den här bloggen NU (och kunna knyta en speciell mailadress till också). 
Och kardemumma och kanel är mina favoritkryddor/dofter. Så om kanel låter lite maskulint, låter Kardemumma som en dam, tycker ni inte det ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar