måndag 11 mars 2013

Förberedelser innan gastric bypass

En hel del piller att häva i sig inför operationen. Det är smärtstillande, motverka magsaftproduktionen och antibiotika...tur att jag tar tuben och inte bilen till St Görans ;)
Förberedelser inför operation

Kvällen innan: Kl 20.00 tar jag en Omeorazol för att minska magsaften i magen. Duschar och tvättar håret (med vanlig shampo och duschkräm).

På operationsdagens morgon: Duschar en gång till. Kl 9.00 (En timme innan jag ska infinna mig på St Görans) tar jag: 1 Omeprazol, 3 Alvedon 665, 5 Flagyl, 1 Bactrin och en Postafen. Knarkandet har börjat!

Från midnatt är jag fastande och från klockan sex på morgonen får jag heller inte dricka någonting (utom när jag tar medicinen förstås). Sitter just nu med en tunga som klistrat fast i gomen. Lite vatten hade inte varit helt fel :P

Nu har jag en dusch att ta igen och sen blir det lite pillerfrukost. Nu blir det att umgås med familjen innan jag åker. Ska vara inne på St Görans till klockan tio. Vi får se när jag hinner och orkar blogga igen. Förhoppningsvis orkar jag säga hej framemot kvällen. Iannat fall hörs vi av imorgon ;)

3 kommentarer:

  1. Jag hann!! jag har inte haft tillgång till nätet å jag har tänkt på dig såå mkt och hoppades att jag skulle hinna säga: LYCKA TILL!!! jag är jättejätteglad för din skull :-)))))) kan bara föreställa mig hur det känns just nu!
    massa kramar och tjohhooooo //Anna

    SvaraRadera
  2. Välkommen över till oss andra =) Hoppas att du mår toppen o lycka till med din flytperiod. Kram Annika

    SvaraRadera