måndag 11 mars 2013

förväntansfull...


Gissa hur jag vaknade upp imorse? Jo med VÄRLDENS HALSONT!! WTF! Jag har hållt mig frisk heela vintern och så ska jag gå och bli sjuk nu när jag ska göra min gastric bypass??! Det bara fååår inte hända!

Först tänke jag att jag nog inte avslöjar det för doktorn. Men så  tänkte jag att det kanske är osmart om det blir nån infektion eller så. Så jag ringde till operationsbokningen och rådfrågade lite. Sköterskan meddelade att om det "bara" är lite ont i halsen, men att jag känner mig fullt frisk i övrigt, så skulle jag ändå komma in. Jag har mått bättre och bättre under dagen, så förhoppningsvis är jag frisk imorgon. Stick to the plan.

Nu har jag städat och tvättat och fixat och fejat här hemma, så att jag bra kan relaxa när jag kommer hem nyopad. Lär ju inte hugga tag i dammsugaren på några dagar här framöver :P

Och så en slutvikt innan operationen på hemmavågen: 102 kg (-2.3 kg) YES! Jag LYCKADES att gå ner de nio kilo som dietisten vill och dessutom ett litet bonuskilo ;) 10 kilo minus totalt på fyra veckor VLCD. NÖJD

Sen är ju min hemmavåg en optimistvåg utan dess like, så risken att det är typ ett och ett halvt kilo + på sjukhusvågen imorgon  är ganska stor. Men då har jag i alla fall gått ner ett kilo den här sista veckan och klarar målet ändå :)

Nu ska jag göra förberedelserna klara inför imorgon. Packa en liten väska (typ tandborste och ipad) och duscha. Slipper Deskutan! Kan köra vanligt duschkräm och shampo. Nice. Ytterligare dusch i morgon bitti också och sen iväg :)

Vet ej när jag orkar göra nästa inlägg. Men förhoppningsvis i morgon kväll efter operationen

Vi ses på andra sidan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar