lördag 23 mars 2013

Pysselinspiration

Fabulös keramik av Frida Anthin Broberg

Jag är en riktig pysselmamma och älskar till exempel att scrapbooka, måla, piffa, baka och fixa. Igår gick jag en sväng på bokrean då det var halva reapriset. Hittade en superfin bok om keramik. Jag älskar keramik och har alltid önskat att jag hade tillgång till en keramikugn. Nu har jag inte det, men kunde inte låta bli att ta hem boken och drömma lite. Kanske en dag kan jag också sitta där och göra sirliga små koppar och glasera i vackra färger.
Härlig inspiration att drömma om...

2 kommentarer:

  1. Älskar keramik. Ha en skön lördagsläsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. å har du arbetat med keramik? känslan är ju nästan erotisk. Och meditativ. bara jag och leran och känslan att forma. Men jag saknar en ugn :( undrar om det går att låna någonstans?

      Radera