lördag 23 mars 2013

Frukost (det här ska bli en bra dag)...

Ser kanske inte så aptitretande ut,
men det är riktigt smarrigt och mättande :P

Idag startar jag dagen med protein toppat med protein. Äggröra med köttfärs.
Ägg och köttfärs passar väldigt bra tillsammans. Jag hade lite kryddig köttfärssås kvar sedan middagen igår och kryddar nu upp min äggröra. Jättegott och enkelt sätt att variera sina frukostägg. Ja ägg är verkligen ett så himla bra livsmedel. Och tycker man att det är för fett, så kan man ju ta bort delar eller hela äggulan. Jag väljer att ha den med. Däremot så tröttnar jag lätt på ägg om jag äter det varje dag, så då behövs det lite variation.

Äggröra med Köttfärs:

Vispa ihop ett ägg med 1 msk lättmjölk och häll i en stekpanna på medelvärme
Rör i ägget medan det koagulerar, det tar bara några sekunder så är äggröran färdig.
Vänd ner ca 2 msk köttfärssås (valfri, perfekt när man har rester. Min är ganska torr och kryddig).
Rör samman ägget och köttfärsen och allt är färdigt på bara någon minut.
Salta och peppra efter behov.

Ger ca 1,5 dl äggröra
Behöver man en större frukost kan man dricka lättmjölk till, eller lägga äggröran på en knäckemacka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar