lördag 2 mars 2013

Träningslängtan...

lite inspiration till att kicka igång träningen...
(allt finns på team sportia)

Vaknade åter oförskämt tidigt denna morgon. Lillebror var klarvaken redan halv sex. Och efter att ha legat i sängen en timme och försökt få honom att somna om så gav vi upp. Han är en duktig liten prick som inte ger så mycket ljud ifrån sig, men han ligger ju mellan mig och maken och snurrar och buffar med sina armar och ben, så till slut gav jag upp. Och med ett glädjetjut som heter duga, visade han sin lycka när jag tog honom under armen och bar ut honom till vardagsrummet.

Jag är trött med grus i ögonen och klockan har ännu inte hunnit slå halv sju. Men så ser man blå himmel och solljus utanför fönstret och plötsligt känns det rätt så avlägset att krypa tillbaka till vårt mörka instängda sovrum.

Jag sitter och suktar efter lite nya träningskläder. Har verkligen börjat få tillbaka suget att träna igen. Både gym och löpning. Men jag känner ändå att det lär dröja innan jag kommer igång med någon mer regelbunden träning. Men lite nya träningskläder skulle ju helt klart sparka igång motivationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar