lördag 9 mars 2013

Tre dagar kvar!



Hej å hå! Vågen står still och jag känner mig så frustrerad. Nu kör jag hårt med promenader varje dag fram till operationen, så får vi se om det hjälper förbränningen på traven. Köra hårt. Med promenader. Låter väl kanske lite mesigt. Men för mig är det just nu den motion jag kan tillgodogöra mig.

Jag har alltid varit väldigt rörlig, men aldrig varit nån träningsnörd. Även om jag alltid varit en tjockis på mellan 85-100 kg, så har jag varit i väldigt bra konditionsform. Jag promenerade massor förut och gick överallt vart än jag skulle (inom en timmes gångavstånd). Stå still i en rulltrappa fanns inte. Men det sista året med min sista graviditet har verkligen sugit musten ur mig. Dels har jag gått upp massor i vikt och landade ju till slut på 112 kg. Ryggen och fötterna tar stryk och med ryggvärk och min tunga kropp har jag tappat allt vad kondition heter. I somras körde jag igång med barnvagnspromenader efter förlossningen, men pga värk i ryggen och dåligt flås, så tappade jag gnistan efter ett par veckor och sedan september har motionen bestått av noll och ingenting :(

Men nu, nio kilo lättare och med fokus på målet har jag hittat ny energi. Och de senaste dagarna har jag kännt att jag (ÄNTLIGEN) orkar ta mig upp ur soffan med lite lättare steg. Så nu har jag dragit igång med mina promenader igen :) Jag vill också tutta igång förbränningen lite bättre, så att jag kanske hinner tappa nått halvkilo till inför operationen. Skulle kännas så jävla gött ;)

Idag stegade jag iväg på en promenad i snabb takt och landade på tre kilometer på trettio minuter. Låter inte mycket för världen kanske, men det är jättebra gjort av mig. Nu blir det promis varje dag de sista dagarna och efter operationen ska jag komma igång med lite mer styrketräning också. Ju mer man tränar och bygger upp muskler, desto mer förbränner ju kroppen :)

...och så kör jag på med Ellinors magträning också ;)

Nu drar vi till goa vänner över helgen. Väskan är packad med shaker och Nutrilettisar. Jag ska berätta om min gastric bypass och det känns minst sagt lite pirrigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar