söndag 21 april 2013

Cola Zero

måste sluta dricka cola zero

Lightdrycker har alltid varit mitt gissel. Särskilt cola zero är ju beroendeframkallande. När jag var gravid förra året gick jag istället över till att dricka ramlösa, för jag ville inte hälla i mig så mycket sötningsmedel. och jag blev lika beroende av det. Men så fixade jag mig en kolsyremaskin och faktiskt. Det är ju hur gott som helst att kolsyra sitt eget vatten. :P
Men så under flytperioden så tillät jag mig att dricka cola igen, för att få något annat än alla dessa shakes. Tänkte att blir jag beroende igen, så får jag ta i tu med det efter operationen.

Efter operationen tog det två veckor innan jag vågade testa cola igen, eftersom allt var jobbigt att svälja och bara tanken på att svälja kolsyrat var tokläskig. Men så sippade jag lite på makens cola. Och HUGA vad äckligt! Riktigt vidirigt, både till smak och konsistens (kolsyran). Men sen har jag till och från småsippat lite ändå. Testat lite. Har det blivit gott nu då? Eller idag kanske?

Och för någon vecka sean hällde jag upp ett halvt glas pepsi max till mig själv. Jag skulle ju aldrig kunna svepa ett glas. men att sitta och småsmutta under kvällen är ju gott. Ja, för nu smakar det så där himla gott igen.

Är jag knäpp eller? När det smakade så äckligt efter open, borde jag ju ha nöjd mig med det och aldrig druckit en cola till i det här livet. Men jodå.

Nu är jag lika beroende igen, som innan. Vill hellre dricka cola än vatten, för vatten är jobbigare att svälja :P Så sjukt! Dock dricker jag ju mycket mindre idag. Skulle inte hinna med att dricka några större mängder, så det blir kanske fyra dl cola på en dag. Men det är ju inte bra i alla fall. :(

Nä nu är det dags att damma av kolsyremaskinen igen och börja sippa kolsyrat vatten istället. Kanske med smak av lime, eller ananas?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar