lördag 20 april 2013

Powerwalk



så här fint är det där jag promenerar...

Gässen hade nog önskat att jag stannade till ett slag, gärna med några brödkanter...


Ja, jättesnabb är jag ju inte. Men det blir kul att jämföra detta
om tre månader, eller ett halvår :D
Jag har fått igång promenerandet nu äntligen. För det är där min motion kommer att ligga nu i början. Vill hinna gå varje dag. Denna vecka blev det fyra gånger (med imorgon). Men då känner jag fortfarande av luftvägarna och hostar ideligen. På måndagar blir det gympapasset på St Görans. 

Det var helt underbart väder idag och jag mätte för första gången den slinga jag börjat promenera på sistione. lite drygt fem kilometer (började mäta efter en liten bit, så det är nog ganska precis 5 km). Det tog mig femti minuter. Med barnvagn. Vet inte vad som är snabbt och vad som är bra. Men Lillebror sov hela vägen i vagnen, så jag körde på med bra beat i lurarna och trampade på i ganska högt tempo tyckte jag. Men det är svårt att veta, när man inte har något att jämföra med. Men så tänkte jag att om jag börjar mäta nu, så kan jag ju se om några månader hur jag förbättras och då får jag ju något att mäta mot :)

nu har jag ätit en kexchoklad (dumma mig) och mår rysligt illa. Så nu blir det sängen för natten. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar