fredag 12 april 2013

Drömmar om sommar och en annan kropp...

Sommarfint. Klänning, kavaj och bälte från Lindex, Skor från Swedish Hasbeens och nagelack från Eessie.

Jag drömmer om att kunna ha klänning och vara barbent under!
Jag drömmer om att kunna ha tvärrandigt!
Jag drömmer om att kunna ha ett litet skärp i midjan, utan att det finns en stor degmage därunder.
Jag drömmer om lite klack på skorna så att fötterna och benen blir så där snyggt kvinnliga.
Jag drömmer om att kunna måla tånaglarna utan att behöva hålla andan och klottra dit något på måfå, för att jag inte ser tårna....

Jag kan inte tro att jag kommer hinna gå ner så mycket i vikt att det blir en sommar där mina drömmar slår in, vad gäller vikt och kläder. Men jag siktar på Beach 2014 istället :) Och jag har ändå förhoppningar om att jag kommer att hinna gå ner lite till denna sommar och kunna köpa kläder i normala storlekar. Ja L alltså. :O)

Jag är sugen på en ny sommargarderob. Eller nej. En sommargarderob helt enkelt. Det finns ingen sen förra eller tidigare säsonger heller. Sommar är alltid extra jobbigt klädväg och viktmässigt för lilla tjockisjag. Klänningar sitter antingen som tält över fettet, eller som ett korvskinn med veck och valkar. Och Jag måste alltid ha hotpants under kjol eller klänning, för annars gnuggar de svettiga låren sönder mot varandra. Är det verkligen sant att smala inte har det problemet? Eller kanske inte tjocka heller? Är det bara jag? Så har det varit så länge jag kan minnas. Byxor och t-shirt blir det oftast för mig.

Förra sommaren var jag höggravid och garderoben bestod uteslutande av bommulstights och gravidtunikor och t-shirttyg. Och även efter förlossningen har jag fortsatt i mina gravidkläder, för jag går ju inte ner i vikt. Ja, det är sant. Lillebror är nio månader och jag går fortfarande bara runt i bommulstights och gravidtunikor. Blä. Nä jag hoppas verkligen att jag kommer att kunna köpa mig något fint snart. 

4 kommentarer:

  1. förstår precis din längtan....
    supersnygga kläder alltihopa =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, ja. Nu längtar jag verklgien efter ett mindre höftmått! :P

      Radera
  2. Åh ja, jag gick också länge i mina gravidkläder.
    Önskar också att jag hinner få open i maj för att på min födelsedag 2 mån senare kan åtminstone hamnat på 90+ än 100+ :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. å hoppas du hinner få open då. Det är magiskt att få gå ner på tvåsiffrigt igen :)
      kram

      Radera