måndag 8 april 2013

Idag mår jag bra!

Väskan packad för ett träningspass...

Idag ställde jag klockan på ringning. Första gången på väldigt länge. Och trots en natt med sjuka barn och halvtaskig sömn, så var det lätt att stiga ur sängen. Nu vaknade jag dock att Lillebror klättrade runt och gav små pussar, men bara fem minuter senare var det ändå dags för klockan att ringa.

Upp och kicka igång med en bra frukost och sen lämna barnen över till maken och gå iväg på TRÄNINGSPREMIÄR! wihoo! Jag kände av halsen igår och hela familjen är ju däckade i influensa, men jag har verkligen längtat efter att få komma igång, så ingen influensa kan stoppa mig.

På St. Görans får alla gbpare träna en timme på måndagmornar och idag var det dags för mig att joina gänget. Träningen består av styrke och konditions stationer som man byter efter en minut. Perfekt kommaigångträning för mig. Med finns också två sjukgymnaster som hjäper med tips och tekniker. I'm in heaven. Nu ska jag få bukt med dålig rygg och delade magmuskler :)

En futtig timme i veckan låter säkert skrattretande lite för de flesta av er, men för mig är det min första träning efter graviditet och barnafödande och första träningen på över ett år. Jag har jättejobbigt med värk i ryggen och vill inte ta ut mig som en galning och innan jag börjat komma i lite bättre form. Så här är det skynda långsamt som gäller.

Nu ser min träningsplan ut som denna: 
gbp-träning måndagar
promenader (30-90 min beroende på ryggens dagsform) alla dagar.

Sen när jag börjar jobba tänkte jag köpa träningskort på gymet som ligger väggivägg och köra igång med lite mer regelbunden träning. Drömmer om att börja löpa också. Men vill nog gå ner tio kilo till först. Det är rätt så slitsamt att försöka dundra runt med en hundrakiloskropp.

4 kommentarer:

  1. Bra tjejen! Att bara tasig iväg är ju guld!
    Angie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack :D Ja visst är det! Idag var jag sjukt peppad. Hoppas jag fortfarande känner likadant om några månader ;) Kram

      Radera
  2. Hej,

    Hur gick ditt första träningspass? Jag var där idag men tror inte att du var det.
    //Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, nä jag har haft influensa och kände mig inte tillräckligt bra igår :( men idag körde jag en långpromenad och det kändes bra så nästa vecka kommer jag :D
      kram

      Radera