måndag 8 april 2013

Lunchtips




Lunch/Middagstips. 
En av mina stora favvosar är wraps och tortillas. Så gott med ett gott kött, grönsaker och en god sås. På en klassisk tacokväll kan jag riva av en tre fyra stycken. Proppmätt blir man , men så jävla gott....eller KUNDE rättare sagt. Det går ju inte med den nya minimagen. 

Men en ska man väl i alla fall kunna klämma i sig? Tja om et år eller så kanske. Kan ju meddela att jag dog lite gran efter att ha tryckt ner nästan en hel :P Fick sjukt ont i magen och just den där känslan att nu sprängs magen, för nu är det FÖÖÖÖR FULLT. Hur korkad är jag? När ska jag lära mig att jag inte måste äta slut på tallriken? Eller ännu bättre. När ska jag lära mig att lite är mer än nog!

Nåväl här är min favvo kycklingwrap:

Fullkornstortilla
Strimlad och stekt kycklingfilé. Krydda efter smak (jag körde färdig fajita-kryddmix)
Favoritsallad (jag kör romansallad eller ruccola, eller båda)
Skivad avocado
Hackad tomat
Finhackad rödlök (tror jag blev lite gasig av den, ska ta mindre nästa gång)
Lättkvarg smaksatt med vitlök (mer protein)
Några strimlor parmesanost (mycket kalkrik ost och inte så fet)

Dock fixade inte jag en hel tortilla, utan nästa gång kör jag bara ett halvt bröd. Eller lägg bara upp allt på tallriken utan bröd och voila GODASTE KYCKLINGSALLADEN ;). Perfekt till matlådan.


1 kommentar:

  1. men luuugn!!!! det där såg/lät inge gott alls!! tur det !! not hihi smaskens. det måste jag prova när jag "får" :-))

    SvaraRadera