onsdag 8 maj 2013

Bloggpaus: Farväl pappa


Min pappa är döende. Har har under de två senaste åren varit sjuk i hjärntumör och i påskas blev hans tillstånd allvarligt försämrat. Cancern har tagit över hela hjärnan och nu finns det ingenting mer att göra för att bromsa den. Jag har just kommit hem efter ett par dagar i Dalarna och det vårdhem han bor på i livets slutskede. Tunga dagar fulla av tankar på livet, döden och relationer. Nu de senaste dagarna sover han dygnet runt med små korta vakenpauser när han får besök eller får sina måltider och sin omsorg. 
Idag sa vi farväl till varandra. Min far och jag. 

4 kommentarer:

  1. Skickar en varm kram till dig <3

    SvaraRadera
  2. åhh fyy :-( lider med dig! styrkekramar!

    SvaraRadera
  3. Fy så jobbigt... Jag skickar en kram till dig! <3

    SvaraRadera
  4. Jag känner med dig. Man kan aldrig säga att man vet hur det känns. Men jag kan ana då en närstående också är döende och man inte vet om personen lever en timme till eller en vecka.

    Skickar en massa styrkekramar <3

    SvaraRadera