söndag 5 maj 2013

Gissa vem som varit ute på första löprundan woop woop!/ Godaste salladen

Eller löpochgårunda kanske det får heta. För jag gick mest och sprang i intervall i ca 15 min. Men jag är grymt nöjd med mig själv ändå. Värmde upp med en rask tiominuterspromenad. Därefter sprang jag i intervall om 1 minut och gick snabbt 1 minut emellan. Det fixade jag i 15 min. Sen promenerade jag raskt i ca 15 minuter. Totalt 55 minuter eller 5.7 km (min vanliga runda).

Ja det låter kanske lite pluttigt om ni är vana löpare. Men nånstans måste den här tjockisen börja och jag börjar så här :P Dessutom hade jag barnvagn och motvind med mig hela tiden, så det bjöds på lite extra motstånd ;)

Det enda tråkiga är att jag kände av min hälsporre under promenaden. Skrämmande, för den jäkeln vill jag absolut inte ha tillbaka >:(
Hoppas verkligen att det bara var en ren tillfällighet.

Jag klämde också på mig en stegräknare idag. löpochgårundan gav ca 6700 steg och totalt har dagen gett 12800 steg :D 

Resten av dagen tillbringade vi ute i Bålsta hos goa vänner. Korvgrillning till lunch. Jag orkade ganska precis 1korv m bröd. Var grymt törstig efteråt, men fick vackert vänta tills det fanns plats i magen :P Det är det svåraste efter operationen. Att inte kunna drick vatten när man är törstig efter maten. Det bjöds på hallonpaj och vaniljvisp och jag tog en liten bit (ca 2 msk paj 1msk sås) och det gick finfint det med. Smakade verkligen sommar.

Middag blir en svinigt god sommarsallad: wasabiruccola, strimlad rödlök, klyftade tomater, skivade champinjoner, valfri melon, pinjenötter, kokta ägg och grillad kyckling. Och så lite hyvlad parmesan på toppen. Det som gör salladen så himla god är att krydda den! Förstår inte att folk inte kryddar sina sallader!!  Salta peppra och så på med olivolja och crema di balsamico. Fullkornsbulgur till maken och Storebror. Själv nöjer jag mig med kolisarna från lunchen och tomaterna i salladen :D

Imorgon blir det nytt gympapass på St:Görans. ME LIKE <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar