torsdag 2 maj 2013

Hemmaträning x2


Nä det bidde ingen lööööpning. Lillebror var pigg som en nötkärna redan vid sextiden och maken hade sovit dåligt i natt, så jag tog upp bebben och maken fick sova ända till sju ;)

Men dagliga promenaden ville jag få in. Brukar gå när jag lämnat Storebror på dagis vid nio. Och idag (korsitaket) mumlade maken fram att han gärna följer med mig på promenaden! Så hände det till sist :D Det går att inspirera andra ;) Vill också komma i form mumlade han.

Så vi var två promenadsugna med solbrillor på och Lillebror matad med välling och nedbäddad i vagnen när vi möttes av världens snorblåst och sol som gick i moln. WTF! Såg hur härligt ut som helst innan vi gick utanför dörren. Maken är i frusnaste laget, så det fick bli en sväng ner på ica istället för dagens shopping och sen hem för lite hemmaträning.

Och nu till Dagens Stolthet: Jag har fått tummen ur och knåpat ihop mitt alldeles egna hemmaprogram att träna till. Första passet rev jag av igår kväll och nu på förmiddagen fick jag alltså med mig gubben på att köra ett pass i stället för promenad i snålblåsten. Är grymt nöjd med mig själv :D

Det bygger på övningar jag lärt mig under gympapasset och så kör vi på med bra ösig musik från spotify. Varje övning är en minut lång och däremellan är det vila på tjugo-trettio sekunder. Tio övningar och så kör jag igenom det två gånger plus en pusluppvärming på fem minuter (ja jag jobbar runt inne i vår lägenhet för att få upp flåset). Det blir 36 minuter och är alldeles precis lagom jobbigt för mig just nu. Och sen är det ju bara att fylla på med övningar eller köra ett varv till/köra två minuter på varje övning när jag vill utöka.

Tänker att jag kan köra ett hemmapass i veckan och ett gympapass och resten promenader. (alternativ så många hemmapass jag orkar :P)

Och nu till dagens lunch: Grillad kyckling, minikeso och skivad tomat :P




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar