lördag 8 juni 2013

Mitt liv i UP

Snyggt är det också! Mitt är svart, men det finns i massor av färger.
Bild lånad från Jawbones hemsida.

Jag säger bara en sak UP
För några veckor sedan var jag hemma hos min syrra och hennes äldsta son visade mig coolaste armbandet som bara blev en craving hos mig omedelbart. Det heter UP och kommer från Jawbone. Ett armband som mäter dina steg, hur du sover och kan larma vid t.ex. väckning eller påminna om att man ska röra på sig om man är stillasittande för länge. Nu har jag testat den i lite drygt en vecka och är helt fäst vid den, bokstavligt talat. För jag tar bara av den, för att synka med min iphone och för att ladda batteriet (vilket man bara gör var tionde dag!).

På smartphone har man en app som man synkar sitt armband med och där man sedan kan avläsa, hur många steg man tagit under en dag, hur länge man varit aktiv eller passiv, hur många kalorier man bränt (baserat på ens längd, vikt, kön och samlad aktivitet för dagen). Man kan använda den som stoppur, eller samla data vid ett träningspass. Och på natten ställer man bara in den på Sleep mode, så mäter den hur lång tid det tar att somna in, hur mycket djupsömn och lättare sömn man haft och hur många gånger man vaknat under natten. Helt sjukt bra! Jag är helt käääääär <3

Jag fick mitt armband i morsdagspresent. Och sen gick maken och dregglade på det, så när skattepengarna kom in på kontot, så beställde han också ett ;) Surfa in på deras hemsida och bli förälskad!

Bilden är lånad från nätet, men visar hur armbandet ser ut i telefonen.
Man synkar armbandet med en app och all data som lagrats i armbandet
 överförs till appen och där kan man sen avläsa alltihopa.
 Huuuur bra som helst :)


1 kommentar:

  1. Oj, det låter ju faktiskt väldigt intressant! mycket pengar... hade varit trevligt att testa innan man bestämmer sig typ :)

    SvaraRadera