söndag 28 juli 2013

Makrill-feber

Bästa Ica som hade extrapris på mitt favvo-mellis ;)

Det här med mellisar. Inte lätt alltså. För mig blir det oftast en smörgås, för att det är enkelt och för att jag är en sucker på mackor. Men jag försöker att tänka Protein med stort P och boosta smörgåsen med diverse magra och proteinrika pålägg. Ja, numer är det snarare pålägg med macka än tvärtom. Och inte skäms jag för det! Vanligtvis orkar jag en halv smörgås och just nu är det makrill som gäller. Avskydde makrill före operationen, men numer är jag totalt nerkärad i det. Och hur glad blev jag inte igår när jag såg att vårt Ica hade erbjudande om att få köpa ett trepack för 20 spänn! Så det blev tre gånger tre. Samma pris som jag i vanliga fall får betala för två trepack. Så det va som att få tre betala för två ;)

Omn omn omn omn....jättegott med basilika till :)



1 kommentar:

  1. Min styvson har verkligen fått dille på makrill i tomatsås. Äter varje dag till frukost, frågar alla han möter om dom gillar makrill. Pratar om att frukost är dagens viktigaste mål och att makrill är så nyttigt hehe :p

    SvaraRadera