torsdag 10 oktober 2013

ÄNTLIGEN får jag mitt hår och mina naglar tillbaka!

Mina naglar är återhämtade efter operationen. Nu är de långa och starka.
(I glaset finns min stora synd: Pepsi max. Dricker det som vatten)

Yes. För några veckor sedan la jag ut blid på lilla luggen som börjar växa ut i pannan. Kammar förbrilt över den med några längre tanor varje morgon. Annars ser det ju ut som om min femåring fått agera frisör. Men på kvällarna innan läggdags drar jag bak allt håret och beundrar den lilla bebi-luggen som sakta men säkert är på väg ut. ÄNTLIGEN har jag slutat tappa hår och snart har jag fått lite bättre kvalitet tillbaka också

Och idag målade jag naglarna och det är ett riktigt glädjerus. LÅNGA, STARKA, naglar som hållt i snart tre veckor. Har inte hänt på ett år! Här kan ni se hur de sett ut i vår och sommar. De var i så dåligt skick att jag nästan fick ha dom omplåstrade för att de bara skivade sig och ramlade av helt obefogat.

Jag har inte ätit några särskilda tillskott eller preparat för att motverka håravfallet. Vad gäller naglarna blev jag till slut desperat. Köpte nagelolja som ska motverka torrhet. Men var ganska usel på att komma ihåg att använda den.

Så för er som tappar hår och naglar efter gastric bypass: HÅLL UT! för mig vände det sex månader efter op. Nu har det gått sju och jag kan verkligen garantera att håret och naglarna är tillbaka. Och jag inbillar mig att de dessutom kommer i förnyad förbättrad version också. Så för er som är inne i värsta hårtapparperioden: tänk er att kroppen förnyas. Och från ankungefjädrarna kommer det en vacker svan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar