onsdag 30 oktober 2013

Höstens bästa kängor

Bästa höstkängan från Rieker


Jag har SVÅRT att hitta skor. För breda fötter som ger liktornar på lilltårna. Har på allvar funderat på att bara klippa bort dom. Knappt en centimerter långa och naglarna ser ruttna ut enligt Storebror. Men de ska ju va bra med alla tår för balansen sägs det. Till detta får ni lägga vader och vrister som på en rysk babushka. Eller elefant. Finns inte ett par stövlar i hela världen som mina vader går att pressa in i. Så varje höst/vinter startar den jobbiga jakten på att hitta fotdon för vinterns slask och kyla.

jamen ni fattar. Så här ser mina fötter ut. Träsktroll-fötter liksom.
Korta breda platta fötter med liltåar som jämt och ständigt
blir klämda i alldeles för smala skor.
Lillnageln är ju helt deformerad, eller "rutten" som Storebror
konstaterade. Och så här snyggt med flagnat nagellack
brukar det vara hela vintern. Ära vare strumpor.


Hoppades trots allt lite på ett par stövlar i år, eftersom jag ändå minskat nån centimeter runt vristen. Men icke. Tror jag prövat femhundraelva stycken och KANSKE att ETT par faktiskt gick att dra ihop dragkedjan på (alla stövelpar med resår och slitsar inräknade). Och då trodde jag att jag skulle svimma av blodbrist efter ett par minuter, så de åkte argt upp på hyllan i butiken igen.

Men så till slut. Finaste jäkla kängorna inne på Crispin på Bromma Blocks. Jag är helt kääär. Lagom höga, snyggt gråa och lagom klack!

Det var ännu en av mina förhoppnigar med viktminskningen: kunna ha skor med klack! Inte sjumilahöga, men åtminstone ett par centimeter. Har ju BARA haft gympadojjor i åtta-tio år nu. REVANSCH, tänkte jag. Men jag har testat en del lite högre kängor här under hösten och tyvärr så domnar tårna bort på mig, särskilt på vänsterfoten. Fattar ingenting, men det gör ONT efter ett par hundra meter.

Men de här kängorna har en klack som är alldeles lagom och funkar superbra :)

Höstens bästa köp, helt klart!


3 kommentarer:

  1. Hög igenkänningsfaktor på detta... många är de gånger jag kämpat med liktornar. Många är de gånger jag argt ställt tillbaka stövlar på sina platser. Många är de gånger jag önskat mig att jag kunnat ha klack men tår domnar bort...
    Det är så många saker "normalviktiga" inte vet som vi som är viktpendlare vet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu var det inte värst många stövlar som passade i år heller, trots att jag gått ner tretti kilo. men jag tänker att n ä s t a år kanske det ser annorlunda ut. (då har vaderna krympt). Men de här raringarna är grymt sköna och snygga, så det är mitt tips för vintern :D
      kram

      Radera
  2. Har de stövlarna. Grymt sköna. Har även köpt ett par vinterstövlar i samma märke. De har dragkedja OCH snörning fram. Varma!!

    SvaraRadera