söndag 10 november 2013

Lycka är...

Blusen och koftan bor hemma hos mig nu. Byxorna är nummer 1 på tomtelistan
Igår lurade min man in mig på MQ. Jag var tveksam, för vi har just nu dåligt med pengar och kläder (särskilt från MQ) står inte med på prioriteringslistan (den rymmer bara mat och skitpapper).

Men jag älskar MQ och tycker att de har superfina kollektioner. Bondelid är en favorit. Där kan man ju till och med hitta lite större storlekar och kläder som faktiskt är sydda att passa kurvor. Men just igår gick jag bara lite förstrött och kikade. Maken hittade en blus på Stockh LM, som han ville att jag skulle prova. Nja. De går ju inte ens över huvudet på mig i vanliga fall. Deras största storlek, 44, brukar fastna halvvägs över axlarna, och så får man klippa loss dom sen.

Men min man är speciell för att inte säga fantastik. Han älskar nämligen att vara ute med mig och shoppa kläder. Ja jag vet, det låter bögigt, men det är fantastiskt kul att han hellre följer med in i butiker och är med och tittara på kläder, än att han hade gått ett varv inne på nått gubbdagis och sen bara hade suttit och surat i nått hörn. Så igår var det han som for runt och valde bland plaggen, medan jag kände mig misstänksam och smått tjurig. "Vi har ju inte råd. MQ är svindyrt. Och dessutom inte mina storlekar". "Men du kan väl pröva bara, det är ju kul" trugade han på. Så jag prövade en blus och en pennkjol (haha, pennjkol på den här köttbullekroppen).....men vad nu....WHAT! De passar ju! Blusen hade noll stretch och dragkedja i ryggen. Pennkjolen var med hög midja och dragkedja i bak. Och allt gick på utan att jag behövade suga in magen för kung och fosterland. OK det såg fortfarande ut som om man försökt göra en fashionista av en köttbulle, men storlekarna passade fasktiskt perfekt! DET HAR ALDRIG HÄNT FÖRUT. Så även om själva plaggen inte föll oss i smaken är de väl var på, så var det en så galet stor vinst att jag faktiskt kunde ha dom öht!

Det blev plötsligen kul att pröva kläder och jag prövade ett par jättefina byxor som också satt perfekt!
Till slut fick till och med en topp och en kofta följa med hem. woop woop. Vilken lyckoboost att kunna komma i dessa kläder! Kläderna är i storl 44.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar