lördag 4 januari 2014

bild lånad från nätet

God fortsättning på det nya året! Mitt smala år! Ja för jag inleder året med nya viktsiffror och välkomnar (ÄÄÄÄÄNTLIGEN) in 70-talet i  mitt liv! Efter att ha stått still på 80kg på vågen sen slutet av oktober, så hade jag nästan gett upp hoppet om att någonsin få väga under 80. Men så var vi och besökte makens syrra under nyår och självklart har de en våg i badrummet. Sedan vår våg gick sönder, besöker vi endast folk med våg numer. Och jag fick väga mig tre gånger om för att vara riktigt säker: 78kg!! Wiihooo!! Känns sååååå bra!

I julklapp fick jag mellandagsshopping av maken, så jag har också fått fylla på garderoben med nya fräscha kläder. Allt i storlekarna 42-44 eller M….ja nästan allt. Inne på Indiska hittade jag en ursnygg klänning som bara fanns i storl. XL eller S. Jag har en liknande modell hemma som är i XL och alldeles för stor. Den kunde jag ha när jag vägde 112 liksom. Så trots att jag mest tog det som ett skämt så drog jag in S-klänningen bakom omklädningsdraperiet och döm om min förvåning när den gick på hur lätt som helst! Ja, jag gick till och med ut och tittade om det inte fanns en XS, för den var ändå lite lös i midjan. WHAT?! Det är alltså en klänning som ÄR stor i storleken, men nu hänger den på en galge i sovrummet med S-lappen väl synligt ;)

Så nu hoppas jag på en vår med massor av ork att få igång vardagsmotionen igen. Löpningen har legat i träda pga min onda rygg. Dumt, med tanke på det perfekta löpväder vi har denna vinter! Så nu blir det styrkeövningar så att rygg och mage blir starkare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar