fredag 14 mars 2014

1 år som GBP-opererad!

Wow. Jag kan själv inte fatta att ett helt år hunnit gå, sedan jag låg på operationsbordet. Ett år. Jag minns att jag då tyckte att det var så långt fram i tiden att kunna se vilka resultat ett år skulle ge mig. Jag kände mig så otålig. Nu känns det som om det gått alldeles för fort. Haha.

Som ni redan vet står jag ganska still i vikt just nu och det har inte hänt så mkt de senaste dagarna heller. Men på ett år har det ju hänt lite grejer!

12 februari 2013: 112 kg. Flytstart.
12 mars 2013: 102 kg. Operationsdag

12 mars 2014: 77kg. Ett år efter GBP

Resultat: 35 kg skillnad på ett år. Det är ju helt galet. Jag är faktiskt grymt nöjd.
Midjemåttet har gått från 118cm till 86:  32cm skillnad!

Sen hade jag önskat att min kropp hade hunnit med tio kilo till. Man kan ju alltid önska att det skulle ha gått ÄNNU bättre. Och nog hade det kunnat gå, om jag hade varit striktare med kosten och tränat regelbundet. Det är jag helt övertygad om. Men nu är inte fallet så.

Däremot så mår jag lite bättre än när jag skrev här sist. Jag har faktiskt börjat med övningar för att stärka rygg- och magmuskulaturen samt stretchövningar, för att mjuka upp kroppen och bli lite rörligare och vigare. Det känns jättebra att göra något. Jag har även kommit ut på lite promenader och hunnit med att röra på mig mer i vardagen, samt börjat med yoga-övningar. Har varken pengar eller tid att springa på gym eller några kurser, så allt får ske hemma på en vanlig yogamatta. Men jag känner att jag äntligen tagit tag i det här. Nu ska jag bara få det att bli rutin också.

Jag har även ätit bättre senaste två veckorna. Varit noga med mellanmål och ätit mindre onyttigheter.

En sak som dock är riktigt usel just nu är sömnen. Lillebror, som nu är 1.5 år vaknar fortfarande flera gånger per natt samt vill gå upp vid halv sex på morgonen. Själv kommer jag oftast inte i säng förre tolv, så det blir bara 5-6 halvbra timmars sömn per dygn. Alldeles så att jag känner mig som ett vrak mest hela tiden. Men jag hoppas att det snart går över. Att Lillebror snart börjar sova hela nätter. gaaaaaah...

Nu blir det en kopp chai och en bit mörk choklad med kokossmak. Köpte faktiskt TVÅ chokladkakor idag!! De hade nån utförsäljning på Ica och deras egen "selection"-choklad, så de kostade bara tio spänn styck. Köpte en mörk med kokossmak och en med citronceme. hoppas de är goda. Den med kokos lär maken nog moffa i sig. ;)


3 kommentarer:

  1. Ann-lili Gustavsson14 mars 2014 kl. 15:24

    Det är 1 år sen för mej också opererades på St Görans allt har gått bra och jag börja på 104.6 kilo och nu efter året gått har jag minskat 41 kilo, har gått lite för fort sa dom när jag va på koll i onsdags men alla prover är toppen så jag är så nöjd och tacksam för mitt nya Jag, det har ju gått bra för dej med Lycka till i fortsättningen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å tack! Vad roligt att höra från någon som också är opad samtidigt på St:Görans :D Härligt att du också har haft ett bra år. Det här är det bästa jag gjort :) Nu hoppas jag att vi får minst lika bra år framåt i tiden. lycka till i fortsättningen! <3

      Radera
  2. Vad roligt att läsa att ni ( tänkte på Ann-lili också) har gått ner så bra i vikt! jag har fått op tid i början av april. Det är lite spännande men när jag läser här så blir jag mer och mer övertygad om att jag ska lyckas också!

    SvaraRadera