tisdag 22 januari 2013

Biomys

En musikal värd att se!

Är just hemkommen från biografen och ska strax hoppa isäng. Har egentligen redan lagt mig en gång och maken och barna sover redan sött. Men jag är lite för upprymd för att bara sova, så jag tänkte att jag delar med mig här :)

Har just varit iväg med en kär kär kollega och sett Les Misérables. Oh! den var GRYM! Riktigt riktigt bra! Jag älskar ju musikaler, men anser allt som oftast att de ändå ska avnjutas på en scen. Men den här filmen var bara såååå bra. Och Hugh Jackman som Jean Veljean var INTE helt fel! Så det var två och en halv riktigt njutbara timmar (och eländiga med tanke på handlingen). Gå och se den! 

Det är också så träffande att tänka att människor har levt i sådan misär och fattigdom i Frankrike såväl som resten av Europa inklusive Sverige. Och att människor ÄN IDAG LEVER i fruktansvärd misär och fattigdom med svält, bristande hygien och med döden i vitögat. Och barnen. Och varför en revolution eller ett inbördeskrig kan bli så viktigt och eldas på av människors förtvivlan och hopp om ett bättre liv. 

När jag sen kom hem, hade maken städat och fixat här hemma. Så himla fint. (han vet att jag går igång på sånt ;) Jag har det underbart bra <3

Men nu är det go natt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar