tisdag 29 januari 2013

Mina mått före operation...


Nu har jag tagit mina mått. Idag. Har dragit på det, för jag vet att jag mår dåligt efteråt. Det är vedervärdigt att se sin kropp mätt med måttband och hur många centimetrar det faktiskt är! Inte konstigt att inga jeansstorlekar funkar, eller att BHn alltid skaver. Min kropp är för stor! Jo jag har ju vetat om det hela tiden. Jeans har jag inte haft på mer än ett år nu. Inte sen gravidmagen blev förstor och det är nog lite drygt ett år sedan. Och då var jag ju gravid, men nu är det ändå sju månader sedan Lillebror kom till världen och jag kommer fortfarande inte i ett par jeans! Jag är sjukt trött på tights-träsket. Vill bara kunna dra på mig ett par snygga jeans och en top till. Eller en kjol eller klänning. Jag älskar kjol! Men nu är det XL-tights och långa gravid-tunikor som jag drar runt i. Köper inte ett enda klädesplagg, förrän jag kommer under hundrastrecket!

Nä nu ska jag köra efter Shape up-appen (enligt den ska jag äta max 1350kcal för att gå ner ett kilo i veckan) fram till nästa fredag när jag ska till dietisten, så får vi se om det ger något. Sen den 11e februari kör jag igång med flytet. Ser verkligen fram emot att se kilona rinna av nu!

Jag vill inte vara fet längre. Jag vill bli normal!!

Måtten har jag skrivit ner under fliken Viktresan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar