torsdag 24 januari 2013

Nytt datum för Gastric bypass!

Idag fick jag ett brev från St Göran med ett nytt datum för operation! Den har blivit framflyttad en dag och blir nu på tisdagen den 12 mars! Känns lite snopet, men en dag fram eller tillbaka spelar ju ingen roll :)

Idag har varit en dåååålig dag. Dagen före lön är ofta en dålig dag för oss, för vi har rätt så skral ekonomi just nu och det är tråkigt att inse att även nästa månad kommer att vara mager. Vi är rätt vana med att kunna äta ute ofta och kunna shoppa nånting varje månad. Men nu är det verkligen på marginalen känns det som. Lite extra tufft blir det nu framöver, för min make ska göra en operation i foten och vara sjukskriven en månad, samtidigt som jag är föräldraledig. Och månaden efter är det min tur att göra min operation och då kommer han att vara föräldraledig, eftersom jag inte kommer att kunna lyfta och bära de första veckorna! Dessutom har vi ganska många extrautgifter nu i och med dieter, mediciner, sjukhusbesök osv. :(

Som sagt idag har det varit en dag full av oro och funderingar på den närmaste framtiden och det har i sin tur gjort det gamla tröstätandet påmint! Dagen började med att öppna kylen och upptäcka att maken hade druckit upp ALL lättfil som jag hade planerat äta till frukost! MIN frukost. Han gillar inte ens fil! Och jag vill ju verkligen undvika mackor. Men duktig som jag är, gjorde jag en smörgås till sonen och stekte själv upp en omelett tlll mig. Mellanmål vid halv elva bestod i en blodapelsin. Och halvett satt jag vi köksbordet med sonen och åt min matlåda (kyckling i curry med lite fullkornspasta) till lunch. So far so good!
Sen satte jag igång att förbereda middgen för ikväll, som kommer att bli linsgryta....och så bakade jag en sockerkaka som maken ska ha med sig till fredagsfikat på jobbet imorgon. Och då gjorde jag också två små muffins av lite av smeten. En till mig och en till sonen. OK inte så nyttigt mellanmål, men jag ville ändå veta hur kakan ska bli (den blev bra!).

Det var sen det ballade ur. Kanske var det den lilla minimuffinsen som triggade igång det ständigt hotande sockersuget? Nu har jag lyckats sätta i mig två mackor med smör, ost och skinka, två kex med philadelphia choklad och en polkagrisstång från sonens godishylla. Såååååå jobbigt att jag verkligen bara flippar ur så där! Men jag känner mig ändå lite lugnad av att äta. JÄVLA SKIT!

Men nu är det bara att ta nya tag. Inget mer före middagen (jo. Vatten.) och imorgon är allt som vanligt igen. Eller hur?

2 kommentarer:

  1. hej!

    Jag är en tjej på 21 år som ska genomföra gastric bypass operationen efter några veckor med flyt.

    De kommer gå bra för dig, vill gärna följa din resa

    Ha de bra
    Sandra

    kontakt; sandraewelina@live.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sandra och tack för din kommentar :) När är din operation? Det kommer nog att gå bra för dig med :) Om du har en blogg, så kikar jag gärna in där. Mvh Kardemumma

      Radera