lördag 26 januari 2013

Också en tjockis vill vara fin...

Tjockisen har målat naglarna! 
För även om man är tjock, har man samma 
lust och glädje till att göra sig vacker. 
Och även om man är tjock, har man RÄTT 
att vilja vara vacker. 
Tjock och ful är inte synonymer. 
Ful är detsamma som missunsam.

Ikväll blir det tjejkväll för den här tjocka trötta hemmamamman. Ska bli härligt att svänga på mig lite festliga kläder, make up och snofsa till håret. Lämna barn och man hemma och resten av kvällen skvallra, prata kläder, dricka rosa drinkar och bara vara jag. A just det. Jag är tjock också. Fast om jag inte tänker på det, så är det inte så att jag KÄNNER mig tjock. Om jag glömmer tjockisjaget för en stund, kan jag känna mig snygg, glad och skratta och flamsa som de andra tjejerna.
Men så kommer jag på mig själv igen. Just det när jag äter, skrattar eller sätter mig ner, så ser jag ännu tjockare ut. Jag älskar att prata och har lätt för att träffa folk och knyta nya kontakter.....så länge jag inte tänker på att jag är tjock. Då blir det svårt. Att TA plats som tjock, är det samma som att vara klumpig, ivägen och buffla undan andra. Jag hatar den känslan . Att jag förminskar min egen rätt till att finnas till, för att jag är tjock!

Och när jag sätter på mig den snygga klänningen för kvällen, kommer jag att "känna" mig fin, tills jag ser sanningen i spegeln. Då ser jag bara tjockisen. Jag fixar till håret och målar ansiktet. Jag ser en snygg tjej, bakom dubbelhakorna och den tjocka halsen. Ja, jag kan verkligen tycka att jag är snygg...om jag bara inte var så förbaskat tjock hela tiden! Ibland blir jag ledsen när jag tänker på att jag varit tjock ända sedan jag blev tonåring. Att jag har slösat mina unga år på att vara tjock och missnöjd med mig själv. Dom åren får jag aldrig igen. :(

Så om du undrar om den här gastric bypassopen har något med utseende att göra? Så klart! Jag KOMMER att se bättre ut om jag går ner i vikt. Men det är definitivt inte huvudorsaken. Huvudorsaken är att få må bra. För det gör jag inte som jag är nu. Tjock och ständigt trött. Och ont i ryggen. De frestar på mer än utseendet. För jag ÄR en snygg tjej, även om jag är tjock. Bakom magen och dubbelhakan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar