söndag 10 mars 2013

Eldprov

bild lånad från nätet

Idag va vi på Stinsen och söndagspromenerade lite. Självklart blir det lunchdags och SJÄLVKLART är min make som en mat-och sovklocka och MÅSTE äta när han känner doften av lunch. Hamnade på Food Court. Jag känner mig sjukt hungrig och sjuuuukt sugen på pizza som doftade all over the place :/
Men jag tänkte att jag ska inte deppa ihop nu. Vad är en pizza? Den är alldeles underbar i tanken och på doften, men när jag väl sätter tänderna i den och har ätit några tuggor, blir jag ofta besviken. Det är inte så jävla gott som man inbillar sig att det ska vara. Och efteråt är jag nästan alltid besviken på mig själv att jag inte valde något nyttigare med bättre eftersmak.
Maken beställer Suchi, som han vet att jag inte gillar. bra bra. Storebror vill ha pizza. Såklart. Jag har ju redan gått igenom i mitt huvud att jag INTE vill ha pizza oavsett hur gott det luktar. Men så kommer pizzan in. Vedugnsbakad med mozzarella. Och jag får sitta där och skära lagom stora bitar och sedan mata Sonen med dem och kan inte ens slicka av mina fingrar mellan varven. gaaaaaaaaah!

Och så tänker jag först. Snart snaaaaart. Snart är flythelvetet över. Sen kommer jag på att jag antagligen inte kommer att kunna äta pizza med massa ost på vääääligt länge om ens aldrig. Och då känns det plötsligt bra. Skitkonstigt. Men det är som om abstinensen och längtan efter att svulla en massa skräpmat är som störst när jag inbillar mig att det snart ska finnas inom räckhåll. Och sen när jag väl inser att den dagen ALDRIG kommer att infinna sig, Ja då bara släpper det. Så konstigt.

Så jag sög i mig min Naturdiet chocko banana och tänkte nu blir jag smaaaaal.

5 kommentarer:

  1. Hehe
    Är i Stockholm med sambon. Han har smaskat på indisk restaurang, jag flyter på mitt. Men idag gick vi på italiensk krog. Där tog jag en fisksoppa. Fick receptet och kunde räkna ut kalorierna på ett ungefär. Detta var min lyx denna helg. En klar soppa med lite fiskbitar. Vitlöksbrödet åt jag inte. Dryga 4 veckor kvar till op. Tycker nog att vi är asduktiga :D
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nog är vi asduktiga! Särskilt när våra nära och kära äter allt möjligt gott mitt emot bordet! Vilken bra idé att be om ett recept för att veta kalorier. Jag grunnar mycket på hur det kommer att funka att gå på restaurang i framtiden när man äter så lite. Kan man be om en fjärdedels portion ;)

      Radera
  2. Grymt jobbat! snart är det dags! önskar så att det ska gå bra för dig!

    SvaraRadera
  3. Fy farao vad duktig du är! Vete sjutton om jag hade klarat av det... Kämpa på,du är snart framme vid ditt mål! '
    Angående att äta på restaurang: jag fick ett litet informationskort från Aleris i Kristianstad, där jag opades, att kunna visa upp på restauranger. På kortet, som är i kontokortsstorlek, står att jag är opad och att jag bör kunna få beställa halva portioner. Restaurangerna är inte skyldiga att efterkomma vår önskan, men jag har aldrig blivit nekad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. å vilket fiffigt kort! sånt skulle man ha :) Ja nu är i alla fall de här fyra veckorna innan open avklarade. Nu återstår väl två tråkiga veckor med teskedsmatning. Sen ÄNTLIGEN blir det mat igen :)

      Radera