onsdag 20 mars 2013

Ont i magen!

Ligger i sängen med magont och ryggont. Och fryser som en tok. Har kläderr,
munkjacka, halsduk,  täcke och filt på mig och fryser ändå.
Känner mig lite ömklig :/


Finns det någon som är gastric bypass opererad och känner igen sig??

Det har nu gått lite drygt en vecka sedan min operation och sen i helgen har jag börjat må prima. Jag har fått tillbaka orken och har inte ont. Men så igår fick jag så ont i magen fram emot kvällen. Det var som om det byggdes upp under dagen och på kvällen fick jag inte i mig mina kvällsmål, för jag känner mig uppsvälld och det gör lite ont.

Det känns framförallt som om det är helt stopp i magen. Som om jag har en sten därnere. Jag har ätit väldigt försiktigt idag och absolut inte för stora portioner. och även om det går tre timmar sedan senaste måltid, så sitter den där "stenkänslan" kvar.
Det kan också kännas som en lite svidande eller brännande smärta.
Det gör absolut inte så ont så jag måste ta något smärtstillande, men tillräckligt för att vara jobbigt och framförallt oroande.
Jag får inte i mig mina kvällsmål pga detta.
ÄR DET NÅGON AV ER SOM KÄNNER IGEN ER??

I går natt låg jag och kunde inte somna, för jag funderade bara på vad det kunde vara (hej hypokondriker). Läcker magen? Har jag ätit så mycket att det fortfarande är stopp?

Tacksam för svar.

2 kommentarer:

  1. tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer än att du ringer ditt sjukhus o pratar med dom. Krya på dig.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Idag mår jag bättre! Idag kan jag mer direkt avgöra att "nu åt jag för snabbt" och så blir det stopp och lite ont i magen. men för några dagar sedan kunde jag inte riktigt förstå sambandet med måltiderna. Men magen håller väl på att läka färdigt och jag håller på att lära känna min nya mage.

    Jag ringde faktiskt till kirurgmottagningen. Jättegullig sköterska som lugnade mig att det inte alls lät farligt. Kirurgen skulle ringa upp, men jag missade tyvärr att svara. Men man får bra gehör på St Görans :D
    kramar

    SvaraRadera