tisdag 19 mars 2013

Tvåsiffrigt!!

Idag är det exakt en vecka efter min gastric bypass. Idag känner jag mig återställd från operationen och har min vanliga ork och rörlighet tillbaka. Idag får jag starta med "purékost". Alltså snäll finfördelas mat, men lite fastare konstistens än just soppor. Min dietist sa att välj lätttuggad lättsmält mat som tex kokt fisk, köttfärs, kokt potatis, knäckebröd, kokta grönsaker osv. Man måste inte köra ner allt i en mixer. Det går bra att tugga maten till rätt konsistens. Så jag kommer att köra på vanlig snäll mat och vara noga med tuggandet. Fortsätter med LCD som mellnanmål.

Idag är också vägdag. En vecka sen operation och -2.5 kg på vågen. Och bästa känslan: TVÅSIFFRIGT!! haha tror ingen som inte vägt över hundra kilo kan fatta vilken otrolig befrielse det är att få stå och väga 99. Det är ju en galet hög siffra, men det är i alla fall under hundra :)

Så idag står vågen på 99.5 kg och jag är jättenöjd. Nu ska jag försöka att fokusera på att äta rätt och komma igång med träningen och få fart på förbränningen.

3 kommentarer:

  1. Hej vännen, grattis till dig!! Jag själv har gått ner 72 kilo och har 20 kilo kvar med hjälp av en GBP, ha det bäst. Hur mår du nu då? Massa kramar

    SvaraRadera
  2. VA KUL!!!! fortsätt så.. kram till dig

    SvaraRadera
  3. åhh vad härligt :-) Grattis!!

    SvaraRadera