fredag 5 april 2013

Stiltje

Jag är gastric bypass opererad. Nu har det gått nästan fyra veckor sedan operationen. Jag måste säga att jag nästan inte längre märker av att jag är opad. Javisst. en påse pågenbullar skulle jag inte klara att trycka i mig. Och istället för att köpa en 200grammare Marabou, så köper jag nu en nutrilett hunger control bar eller en liten keso och orkar halva till mellis och andra halvan till lunch. Det är ju en gigantisk skillnad. men ändå. Jag verkar kunna äta allt i alla fall. Ingen dumpning so far. Som jag hade hoppats på. Hoppades att jag skulle få stordumpen om jag slickade på en chokladbit, men icke. Nejdå kan få ner en hel lite daim utan att jag märker av något. Dock har jag förstås varit lite försiktig. Men det verkar som om jag fortfarande kommer att få kämpa mot sockersuget utan några tunga vapen att ta till. Bara jag och sötsuget.

Men så vill jag ju ner i vikt. Känner mig ledsen när vågen inte rör på sig. vikten idag sa 98.2. två hekto mer än i tisdag när det va vägningsdag. Och jag bryr mig inte om dessa ynka hekton, men det hade ju varit på sin plats om det hade stått minus istället för plus :/
Kommer ju inte få gå ner ett kilo den här veckan heller :(
vill gråta.
vill gå ner i vikt

Jag vet inte hur  jag ska påverka det hela heller. Tycker inte att jag äter för mycket och jag håller hyfsat bra på mattider och antal mål (sex om dagen). Men jag börjar bli nojig. Äter jag FÖR mycket? FÖR fett? FÖR många kalorier? Sugen att köra shape up och se hur många kalorier jag verkligen sveper per dag. Samtidigt så vill jag INTE. Vill ju SLIPPA räkna kalorier och tänka hitan och ditan på vad jag äter. Vill inte hamna i det där bantingstänket igen.
Jag tycker att jag äter bra. Tänker protein hela tiden. Knäckebröd istället för vanligt, inget margarin eller smör, bara keso/kalkon/makrill....ibland vanlig ost (28%) men då inget smör. Borde ju vara ok. Äter lite pasta/potatis/ris. eller inget alls. Men protein och grönsaker. Ca 1-2dl/ måltid. Hur mycket äter ni andra som är ganska nyopade eller befinner er i viktminskning??

När jag var hos sjukgymnasten, sa hon att jag träningsmässigt bara behöver tänka på att bibehålla och träna musklerna och lägga fokus på styrka. Fettförbränningen kommer ju operationen att ta hand om. Fast jag märker inte det.

jaha...det här va ju ett deppigt inlägg. Men jag känner mig deppig och lite ensam.
jag borde slänga bort vågen, men jag kan inte. jag borde inte fokusera på veckans vikt, utan tänka "hälsa" och "må bra". men det går inte. Jag vill för i helvete bara gå ner i vikt!

3 kommentarer:

  1. Även om jag inte vet hur de känns eller har befunnit mig i samma situation kan jag förstå att det känns kämpigt. Hoppas de kommer igång så som du vill snart. Styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  2. KRAAAM!!!! så kände jag när jag flöt med itrim och det hända fanimej ingenting på vågen:-( men när jag kom på att jag skulle mäta mig istället så hände det grejjer, där märkte jag resultat)
    det är inte samma sak men jag kan relatera till ditt depp..
    fast när det står still efter op kan jag ju bara föreställa mig hur jobbigt det känns!! Hoppas kilona vill ge mig sig snart och bara rasa av dig! stryrkekramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet. Men det är still på måttbandet med :(
      Jag tror att jag kommer att lugna ner mig när jag kommer under nittio. Då väger jag mindre än jag gjort under de flesta av mina viktminskningsförsök och då kommer jag att kunna komma i lite mer kläder och så. Just nu känns det ju bara som en lång korridor av väntan. Tack för peppningen. Kramar

      Radera