tisdag 2 april 2013

tid hos Sjukgymnast

Idag är det tre veckor sedan jag gjorde min Gastric Bypass och dags att träffa sjukgymnasten. Kändes jättebra att få komma och berätta hur jag kände inför det här med motion. Jag vill så gärna komma igång och röra mig nu, men får så himla lätt ont i ryggen. En långpromenad ger stela leder och kanonont i korsryggen. Så jobbigt. Och med småbarn, så funkar det inte att slänga sig på soffan, utan jag måste ha en rygg som klarar av vardagen.

Men sjukgymnasten menade att det viktiga är att få ihop motion som SAMMANLAGT är ca 60 minuter per dag. Man kan gå tio minuter, en kvart i taget. Haha...då blev det ju lite enklare. Nu kommer jag i alla fall att försöka röra mig mer än så, men pressen släppte lite. :P
Vet ni vad hon sa? Jag behöver inte tänka på förbränningen när jag tränar. Den tar den nya magen hand om. Jag ska bara tänka på att behålla mina muskler och stärka dom. Och så lite extra puls för en bättre kondition. Men jag behöver inte träna för att bränna fett. För vikten kommer att rasa ändå. Vet ni hur galet skönt det känns?

På St:Görans får gbpare träna i en särskild grupp på måndagar och nästa måndag kan jag köra igång, så nu är jag anmäld. Känns så himla bra att få "mjukstarta" lite på ett gym där alla har samma förutsättningar :) Känner mig sjukt taggad inför nästa måndag nu :D

Efter besöket mötte jag upp några kompisar och gick en rejäl långpromenad i den härliga vårsolen. Får se vad ryggen säger ikväll, men det var galet skönt att få sträcka ut sig efter helgens påskfirande ;)

2 kommentarer:

  1. Va roligt att du ska komma igång med träningen på måndag! Då ses vi där :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. ja, jag verkligen lääääängtar :D
    så då vet du att nykomlingen som kommer att ramla in lite förvirrat med röd kalufs, det kommer att vara jag ;)
    kramar

    SvaraRadera