måndag 29 april 2013

Veckoträning idag: Jag känner redan att jag blivit starkare!!

Vi fick gummiband på träningen,
som vi kan ha att träna med hemma. Schyysst!

Idag var det dags för veckans träningspass på St Görans. Så himla underbart skönt :D Jag körde järnet och tog i allt vad jag orkade. Tänker att jag minsann ska få ut maximalt av dessa veckopass. Jag känner REDAN att det är skillnad mot första gången jag kom dit för fyra veckor sedan. Jag kan knappt tro det själv. Men jag märker både på armhävningar och på plankan att jag orkar fler och längre tid. wonderful!

Nu blir måndagar mina vägningsdagar, eftersom hemmavågen gett upp. Jag får fortsättningsvis väga mig på sjukhuset i samband med träningen. Kändes lite jobbigt, eftersom min hemmavåg alltid visar en lägre vikt, så när jag förra veckan var på sexveckorskontroll fick jag en vikt på 96.7, fast hemmavågen hade kanske visat 94 :S Men det kvittar ju i det långa loppet, det är bara just den veckan som det känns lite surt. Nåväl idag visade vågen 95.6, så det är i alla fall -1.1 sen förra veckan. JIPPI! 1kg/vecka är just vad jag vill minska. Det känns lagom.

Förra veckan va också lite katastrof motion/kost. Storebror fyllde fem år i söndags och hela veckan bestod i kalasförberedelser (inför två kalas), så det blev två promenader på heeeela veckan :( Och med allt sött och gott på kalasborden slank det ner en del kalasgott i min mage med. Och trots att jag mår illa mellan varven så slinker det ner något nytt onyttigt några timmar senare. :S Vad är det för fel på mig? Kan jag inte bara låta bli tårtan, eller chokladbollarna? Jag kommer ju att må illa. Eller, jag klarar en pytteliten bit, men äter ändå för mycket. Bläääääää

Så nu är det dags för bättring! Resterna av tårtan åkte i soperna i morse och allt sött och gott är slut i skafferiet (och det är faktiskt inte jag som ätit upp det :P) nu blir det åter att tänka fibrer och protein. Jag måste få bort sötsuget och få plats med mer vatten. Kör med vattenflaska vart jag än går, så att jag kommer ihåg att dricka mer.

nu hoppas jag bara på lite härligt vårväder så promenaderna blir av.

1 kommentar:

  1. det är kul när man känner hur man blir starkare :)

    SvaraRadera