tisdag 25 juni 2013

Jobbstress och semesterlunk om vartannat

Här rullar sommaren på för fulla muggar utan att bromsa eller se sig om en enda gång. Vi är redan förbi missommar och snart har hela juni tagit slut. Hujedamig. Jag har inte semester förrän i augusti, så för mig fylls veckorna med låååånga jobbdagar. Men jag har tack och lov spritt ut några semesterdagar här och där, så jag får några andrum tillsammans med familjen. Då blir det parkhäng i lekparken med barna, sommarpromenader med gamla brödkanter till Råstasjön och hungriga änder och grillkvällar i solnedgången med goa vänner.

Träningen har hamnat på efterkälken för att jag knappt får nån ork över när jag jobbar. Men så fick jag ju en cross trainer i födelsedagspresent av maken (<3) och den är helt perfekt för mig att springa på när jag vill få upp pulsen, men inte orkar släpa mig ut i spåret. Nu gäller det bara att få rutin på hemmaträningen. Tänkte börja med ett nybörjarprogram som jag hittade på nätet för cross trailer och som är på 20 min. Därtill lägger jag till några arm och benövningar med gummiband. Tänkte köra så tre dar i veckan till att börja med.

Den 27e juni och tio torsdagar framåt blir det utegympa i Skytteholmsparken kl 18. Helt gratis. Så det tänker jag också haka på. Skulle vara roligt om någon ville hänga på :)

Nu drar vi på familjekryssning med barna och hoppas på massor av sol på däck och glass i stora lass :D

Och stegränkningen då? Jodå här räknas det steg för fullt med mitt nya Jawbone UP som jag är grymt nöjd med. Ligger på minst 10 000 steg om dagen. De flesta dagar ligger jag mellan 14 000 och 20 000 steg :D Tummen upp för mig :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar