fredag 26 juli 2013

85 kg. Ett avlägset mål är uppnått

Har ni sett? Nu väger jag 85,5 kg! Det kanske inte låter som någon märkvärdig siffra. Men för mig är det det minsta jag vägt på minst tio år. Kanske längre! Sen jag va tonåring med andra ord. Jag har fortfarande MER mage nu än vad jag haft tidigare. Jag har mycket magfett kvar helt enkelt. Men jag ser hur mina ben ser smala ut jämfört med hur jag fläskade runt för några månader sen. Och handen far titt som tätt upp till nyckelbenen som numer tydligt sticker ut.

Igår såg jag en film som vi filmade förra sommaren. Jag fick verkligen en totalchock. HERREJÄVLAR vad tjock jag va då! 110kg tung. En månade efter förlossningen av Lillebror. Och så tung fortsatte jag att vara ända till flytet och operationen i februari/mars i år. Kilona trillar av ett och ett och det klart att jag ser att jag har blivit smalare. Att jag kan ha mindre storlekar på mig och att jag känner mig piggare och mår bättre. Men jag har inte riktigt fattat hur stor jag faktiskt var när allt började. Helt sjukt! Och jag antar att om ett år kommer jag att ha samma känsla för hur jag såg ut när jag vägde 85, som jag har när jag ser mig själv nu när jag vägde 110. Längtar till nästa år ;)

Men 85kg har länge varit ett delmål. Att få komma ner på en vikt som är lägre än alla andra försök jag gjort med olika bantningsdieter och kurer. Totalt har jag nu gått ner 27kg. Målet är att gå ner tre kilo till innan min sexmånadersdag i september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar