tisdag 2 juli 2013

En klänning och ett SKÄRP


Tja, när jag nu inte kan ha ett par snygga jeans (kör jeansleggings när jag verkligen vill ha byxor), så kör jag på klänningar istället. När jag var som tjockast och varken klänningar eller byxor satt nå snyggt (på min hängbuk), så körde jag bommulsleggings och nån lång tunika över. Ja så har jag gått sen gravidmagen började puta i vädret för snart två år sedan och ända tills nu. Men efter operationen börjar ÄNTLIGEN kläder att passa igen. Jag kommer i storlekarna XL och L på de vanliga klädkedjorna. Ja, till och med ett och annat plagg i storl M sitter riktigt snyggt. Hur kul är inte det! För när jag vägde hundratolv, så kunde jag fortfarande shoppa på Kapp Ahl eller Lindex oversizeavdelningar, men det var långt i från alla plagg som funkade och nästan inget satt bra. Så det är förstås galet roligt att åter kunna gå in i en klädbutik och börja kika runt bland hyllorna och faktiskt hitta kläder som passar.

Extra roligt nu när det är sommar. Sommar är annars den värsta årstiden för mig som tjockis. Att behöva visa sig barbent och kortärmat var bara en plåga. Shorts, badkläder och kjol och klännning var big no no. Hela förra sommaren (gravid och nyförlöst) körde jag leggins och tunikor. Och så fortsatt det sedan under hösten och vintern. Ja jag har faktiskt gått i mina gravidplagg ända fram till nu i sommar.

Men nu har jag faktiskt införskaffat mig lite sommarkläder och det känns roligare än någonsin :D Här kommer favoriten:

Favoritklänningen i sommar kommer från Kapp Ahl (bild lånad från Kapp Ahls hemsida).

Fast jag har alltid ett skärp till, så jag får lite midja.
Annars blir klänningen lite tältlik

Perfekt längd på den här klänningen enligt mig.
Och så är den så där tunn och luftig.
Perfekt för varma sommardagar



Herrejösses! ETT SKÄRP!!!!
Ett skärp kunde ingen tvinga på mig, över min döda kropp, tidigare.
Aldrig någonsin att jag skulle spänna ett band runt denna tunna,
denna kagge till mage! Det skulle ju vara som att verkligen
PEKA UT tjockismagen. Förresten så fanns det heller inga
skärp i min storlek. Nope.
Men så när jag hittade den här klänningen, så var både jag och
maken lite tveksamma till att den skulle passa mig. För den är A-formad
och jag behöver något som markerar midjan.
Nja, sa maken (som är min personal shopper). Men jag var väldigt
förtjust i både färgen och hur skön klänningen va, så jag drog ner ett skärp
från en ställning intill provhytten och svirade om mig. "Så här då?" och
nu blev det en annan klänning :D Och skärpet har nu gjort entré i min garderob!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar