söndag 7 juli 2013

Namnet på den här bloggen

Jag tänkte berätta för er hur jag valde namnet på den här bloggen.

Uttrycket En gång.....alltid.... kanske låter bekant. Och för mig har min övervikt varit något som jag alltid fått kämpa med. En gång en tjockis, alltid en tjockis. Jag lyckas gå ner i vikt i perioder. Men aldrig så jag blir smal ("normalviktig"). Och sen går jag upp i vikt igen. Som en jojo. En gång tjock alltid tjock. Så känns det. Hopplöst....tills jag en dag bestämde mig för att göra en gastric bypass. En förändring av magsäcken som är permanent. Med permanenta effekter. En livsstilsförändring för resten av livet.

Men kan jag förändra mig? Kan jag bryta det dåliga mönstret en gång för alla? En gång tjock, alltid tjock, ELLER?....

Så jag tänkte att det är ett bra namn på bloggen. Den handlar om mig och jag var tjock en gång i tiden, men kommer jag alltid att vara där, eller kommer jag vara tjejen som lyckades bryta mönstret? När jag startade bloggen, var jag ju fortfarande tjock. Men förhoppningsvis är det historia om något år.

Adressen till min blogg är "gastricbypassme". Och det är en referering till uttrycket "gör om mig", för en gbp är ju verkligen en omvandling, både i och med själva operationen och sedan de effekter som följer efter. Det är en förvandling som jag GÄRNA vill vara med om. Så let´s do this! Gastric bypass ME!

1 kommentar:

  1. Undrade precis om namnet innan jag läste detta ^^ Kul :)

    SvaraRadera