tisdag 22 oktober 2013

Uppnått mål med midjemått

Denna dag började mycket bra. Mätte midjan och har nu 88 cm runt. :D
Mitt stora mål med midjan är just 88. Ja mitt enda satta mål. 
Ur hälsosynpunkt rekommenderar man inom vården att ha ett midjemått under 80-88 för kvinnor, eftersom bukfetma är förenat med ökade hälsorisker. 
Nu är ju jag en tvärhand hög och min midja bör nog ligga under 80, snarare än 88 och jag vill givetvis också komma ner till 80. Men 88, som då är den övre gränsen har hela tiden varit mitt mål vid horisonten, när jag mätt mig. Helt otroligt att vara där nu. Vid horisonten och fatta och förstå att det var möjligt att uppnå!

Mitt midjemått har gått från 118 i februari till 88 nu. - 30 cm på 8 månader. 
Kanske inte så konstigt då att byxorna sitter jävligt mycket bättre nu ^^

4 kommentarer:

  1. Hej. Jag har läst igenom en massa inlägg nu i din blogg och jag blev så tagen av att du skrivit sådant som jag hade kunnat skriva. Verkligen ordagrant. Jag har haft ett antal bloggar genom mina dagar och började fundera på om det inte var jag som hade skrivit några av inläggen 8)
    Det här med att vara överviktig, alltid alltid, men att alltid ändå ha mått bra, eller det här med alla viktnedgångar eller det här med att inte vilja berätta för folk att man vill gå ner i vikt... (jag är ju anonym nu t.ex.)
    Den 6/11 ska jag också opas... våra vikter är dessutom nästan samma (nu inför). Helt galet! Jag hoppas att det går bra för dig. Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Hejsan och välkommen! Vad roligt att vi väger lika inför op. det är alltid intressant att följa någon annan som påminner om sig själv. sen blir det ju alltid en individuell resa :) hoppas du fortsätter att följa min blogg, även om det inte sprutar ut inläg här nu för tiden. Har du en egen blogg, så kikar jag gärna in :) för mig har bloggen alltid varit ett sätta att få ur mig alla tankar och funderingar. Först och främst för min egen skull. Sen är det världens plus om andra vill läsa och får hjälp och stöd av mina erfarenheter. visst är det häftigt när man ibland snubblar över en blogg som känns som om man kunnat skriva den själv. Någon som verkar tänka precis som en själv.
    Jag hoppas det går väl med din operation i november. Snart är du över på andra sidan och det är förmodligen ett av ditt livs bästa beslut. :)
    lycka till
    kramar

    SvaraRadera
  3. Hej igen,
    Jag har funderat en massa på om jag ska blogga eller ej men kommit fram till att jag ska. Så här är min blogg: http://sansat.blogg.se/.
    Jag ska fortsätta läsa din, för den var bra tycker jag :)

    Tack för lycka-till:et.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så roligt med en ny blogg :) Den ska jag gärna läsa. Ska bli så spännande att få följa dig. :)
    kram

    SvaraRadera