torsdag 24 oktober 2013

Ytterligare ett mål uppnått: Min älskade vinterjacka sitter som en smäck!

Jackan kommer från Bondelid, MQ och är köpt 2011

Nu har jag väntat hela sommaren på att det ska bli dags för vinterjacka. Nja. Jag vill ju helst inte att sommaren och värmen ska ta slut. Men i november för ett år sedan när snön föll och kylan smällde till stod jag inför det faktum att jag var för tjock för min vinterjacka.
Vinterjackan är den snyggaste ever och införskaffades som belöning för två år sedan när jag hade gått ner 20 kilo med itrim. Sen växte jag ur den med en graviditet och efter graviditeten krömp jag aldrig i den igen. Så i november förra året glipade jackan en decimeter och gick inte ens att stänga med hjälp av tryckknapparna.
Köpa en ny, tjockisjacka va inte ett alternativ. Jag hade precis bestämt mig för gastric bypass och hoppades på att gå ner lite i vikt, för att klara jackan och vintern. Det gjorde jag inte. Jag fortsatte att vara för tjock hela förra vintern. Men jag var för arg på mig själv för att köpa en ny varm, större jacka. Istället körde jag på en kall jacka i fuskskinn. ÖPPEN. "Jag är jämt så varm". "Jag fryser aldrig". = För tjock för att dra upp dragkedjan.
De allra kallaste dagarna drog jag till med ursäkten att "min vinterjacka (som jag självklart har en) har gått sönder, får köra på den här skinnjackan tills den är lagad". Och den GICK att dra upp dragkedjan i om jag var tvungen, då det var -20 på termometern och snoret frös i näsborrarna. Men det såg fördjälvligt ut, för dragkedjan hotade att spricka sönder. Så för det mesta var den öppen. No matter what.

Och i våras, när viktminskningen satte fart, började prova min fina vinterjacka igen. Glipade fortfarande. Men målet var ju trots allt att den skulle passa till nästa vinter. Dvs NU. Och nu, när jag glider i den kan båda halvorna av dragkedjan mötas och förenas MED MARGINAL! Så jälva härlig känsla. Så även om det inte är minusgrader är det nog dags att börja ta fram min fina jacka igen. Jag är ju numer så frusen ;)
Med igendragen dragkedja
och det finns
utrymme innanför ;)

2 kommentarer:

  1. Snygging! Grattis. Jag har samma problem. Jag har en fulvinterjacka som jag har haft under graviditet (en vinter), mammaledighet (en vinter till) och nu IGEN denna vinter, trots att jag har sådana sjuka mängder jackor och kappor som är väldigt snygga. Än så länge är jag glad att det är milt... men jag hoppas du får några minusgrader :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. snart kommer du också att komma i någon av dina snyggjackor ska du se :) Det kommer att gå bra. Heja heja!

      Radera