onsdag 16 oktober 2013

Varning varning en sten som ska ut

Farligt gott...


Jamen alltså. Ibland blir man bara sugen och dricker utan att tänka. För mycket. Barnsligt gott också. Jättegott med banan till. Omnomnomn. Dricker mer och får ångra alltihopa några timmar senare.

För är man gpbare är det ju vissa saker man ska akta sig lite för. SOCKER tänker ni nog. Jodå. Men det var ingen fara denna gång. FETT, är ju en annan fälla. Och sen kommer BLÅBÄRSSOPPA. Gott. Synden begicks i går kväll. Femåringen hade själv plockat i blåbärssoppan i varukorgen när vi fredagshandlade. Och jag blev liksom lite sugen på att känna mig som en femåring igen. Blåbärssoppa och limpmacka is da shit (fast jag skippade faktiskt mackan. Enda pluspoänget).

Antioxidanter. Och hård som en sten i magen.
Satt hela morgonen på toa...eller rättare sagt; Sitta på toa tills benen somnar (och alla fem rundor i candy crush förbrukade). Och så upp, stressminka ögonen, för den där långa toatiden var ju inte planerad. Och så sitta lite till, för det kom ju noll och ingenting. Och så upp och stressäta frukost. Fick i mig en halv halvmacka och två klunkar te. tvärstopp pga stressen. Snegla på klockan. Försöka pussa lite på barnen som känner på sig att mamma snart ska iväg till skolan och blir gnälliga och klängiga. Slitas mellan att vara den lugna mamman (med massor av tålamod och tid för jag planerar ju så bra) och att hinna med ytterligare en sittning på porslinsstolen (låser dörren för att inte ha två barn i knäet också. Att dom står och bankar utanför är ju bara lite rytmisk pausmusik). Fått en ny chans på candy crush att spela (avstressning för att kunna skita).

Tack och lov för ajfån. Innan fick man ju panikleta fram nån shampoflaska och läsa baksidetexten när man skulle göra nummer två om tidningen inte låg på plats. (milimeterhöga bokstäver och små sammanfattningar på norsk-dansk-svensk. Sen köra hela på finska också). Måste alltid distrahera mig med något läsbart (eller spelbart). Kan liksom inte koncentrera mig om jag koncentrerar mig på vad som ska uträttas. M å s t e  l ä s a  n å t t (fucking vad som helst....åå nej inte samma uttjatade tidning igen, nån outläst schampoflaska. snabbt).

Vad va det i de där blåbären? Cement?
Går igenom skafferiet på jakt efter katrinplommon.
Note to my self: ha ALLTID plommon eller plommonjuice hemma.
Till slut inser jag att jag får stressa iväg till skolan obajsad. Med cement i tarmarna. Jättebra dag. Det blir bara nutrilett-shakes till lunch. Och en shot laktulos på det.

Till slut, framåt kvällen fick jag ur mig. Och gissa om befrielse. Så man nästan blir religiös.
Hädan efter får sonen behålla blåbärssoppan för sig själv.


4 kommentarer:

  1. Hej! Först vill jag tacka för förtroendet att få läsa din välskrivna blogg! Det har gett mig bra info att ha i bakhuvudet inför min op som blir den 5 november :-) Tack och kram från Lattemorsan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan och välkommen till min blogg :)
      Vad trevligt att du tycker om den. Vad roligt att jag kanske kan vara till hjälp i dina funderingar. Du får gärna maila frågor och funderingar som du har. Kram Kardemumma

      Radera
  2. Tack för en så bra blogg. Sitter själv ny opad gjorde den 14/10. Läser din blogg o känner igen mig i den o den ger en stöd. Fortsätt gärna med din blogg. Roligt att följa din viktresa o din vardag/ linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen och tack för att du gillar min blogg :) Jag kommer att fortsätta blogga om hur det går och mina tankar och funderingar kring gbp. Dock blir inläggen lika många numer. det är ju mest för att allt flyter på och det finns inte så mycket att skriva om. men ibland så snurrar tankarna igång igen och då kommer det ett inlägg eller två :)
      Lycka till nu med din gbp-resa

      Radera